Format: Kampüste
Öğrenci Sayısı: 6
Proje Süresi: 2 Haziran – 27 Haziran
Son Başvuru Tarihi: 16 Mayıs 2025
Proje Yöneticisi: Prof. Dr. Gökçe Elif Baykal
Araştırma Alanları: Etkileşim Tasarımı, İnsan-Bilgisayar Etkileşimi, Çocuk-Bilgisayar Etkileşimi
Günlük Yönetici:
Gökçe Elif Baykal, Ph.D. (Tasarım Etkileşimleri Laboratuvarı direktörü – https://designinteractionslab.com/ )
Mehmed Nihad Özkaya (Tasarım, Teknoloji ve Toplum Doktora Adayı)
Ali Leylekoğlu (Tasarım, Teknoloji ve Toplum yüksek lisans öğrencisi)
Cansu Akverdi (Tasarım, Teknoloji ve Toplum yüksek lisans öğrencisi)
Proje Açıklaması:
Çocukların Uzamsal Düşünme Becerileri için Sanal ve Artırılmış Gerçeklik Teknolojilerinde Jest Tabanlı Nesne Etkileşimi
Proje Hakkında:
Bu disiplinlerarası araştırma projesi, etkileşim tasarımı ve bilişsel gelişimin kesişiminde yer almaktadır. Proje, TÜBİTAK 1001, Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projeleri Destekleme Programı tarafından 36 ay boyunca desteklenmektedir.
Proje Hedefleri:
Projenin amacı, sanal ve artırılmış gerçeklik (VR ve AR) teknolojilerinde el izleme sistemleri tarafından etkinleştirilen jest tabanlı nesne etkileşiminin çocukların mekansal düşünme becerileri üzerindeki potansiyel etkisini araştırmak ve farklı öğrenme özelliklerine sahip çocuklar için eğitici oyun prototipleri tasarlamaktır. Projenin hedefleri şunlardır:
O1. Çocukların manipülatif jestleri için sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) teknolojilerindeki el izleme sistemlerinin fırsatlarını ve zorluklarını belirleme: Jest tabanlı girdi, çocukların farklı gerçekliklerdeki (fiziksel, AR ve VR) nesne etkileşimlerini incelemek için analiz edilecektir. Bu analiz yoluyla, çocukların farklı gerçekliklerde kullandığı jest kategorileri belirlenecektir.
O2. AR ve VR teknolojilerinin sunduğu jest tabanlı nesne etkileşimi ile çocukların mekânsal düşünme süreçleri arasındaki ilişkinin incelenmesi: AR ve VR teknolojilerindeki jest tabanlı nesne etkileşimi konusunda çocukların mekânsal düşünme becerilerinde rol oynayan bireysel faktörler incelenecektir.
O3. AR ve VR teknolojilerinin sunduğu fırsatları çocuklara erişilebilir kılmak için eğitimsel oyun prototipleri tasarlamak ve değerlendirmek: İlk iki hedefin sonuçları, uzmanlarla yaratıcı bir tasarım atölyesinde paylaşılacak ve değerlendirilecektir. Yaratıcı atölyeden elde edilen içgörüler ve öneriler, uzamsal düşünme görevlerinin AR ve VR ortamlarına entegrasyonuna rehberlik edecektir. Bu entegrasyona dayanarak, oyun prototipleri geliştirilecek ve değerlendirilecektir.
Proje Görevleri:
Öğrencilerin, literatür taraması ve mekansal düşünme görevleri için oyun müdahalelerini fikir haline getirme, geliştirme ve test etme gibi araştırma görevlerine katkıda bulunmaları beklenmektedir.
Sonuçlar:
Öğrencilerin araştırma çıktılarını haftalık olarak bir sunum formatında (örneğin PowerPoint, MiroBoard, vb.) sunmaları beklenmektedir.
Öğrenci için Faydaları:
Projedeki öğrenciler stajlarının bir kısmını projenin araştırma tasarımından üretebilirler. Ayrıca deneysel çalışmalarda kullanılacak mekansal görevlerin test edilmesi ve geliştirilmesinde yer alma fırsatına sahip olacaklardır.
Gereksinimler:
Öğrencilerin gerektiğinde proje toplantılarına katılmaları ve günlük olarak danışmanlarıyla yakın temas halinde çalışmaları gerekmektedir.
Özyeğin Üniversitesi Yaz Araştırma Stajı projesi lise öğrencilerine açık olup, programın amacı bilimsel araştırmanın nasıl yapıldığına dair deneyimlerini artırmaktır.
Local Events
Private Events
Find Our Wine